Kto może wziąć udział w konkursie?
Udział może wziąć każdy, kto lubi programować i rozwiązywać zadania algorytmiczne oraz chętnie podejmuje niezwykłe wyzwania.
Czy muszę znać jakiś konkretny język programowania?
Nie. Ocenie podlega jedynie efekt pracy zawodników. W przypadku eliminacji są to pliki wyjściowe przesyłane na serwer, w przypadku finału - polecenia wydawane poprzez protokół TCP/IP. Zarówno w czasie eliminacji, jak i finału uczestnicy korzystają ze swojego sprzętu.
Zapewnia to zawodnikom pełną swobodę w wyborze środowiska pracy i języka programowania.
W jaki sposób mogę dodać osobę do mojej drużyny?
Nie ma możliwości narzucenia komuś członkostwa w drużynie. Każdy uczestnik powinien sam się zarejestrować i dołączyć do wybranej drużyny lub stworzyć swoją własną.
Kapitan (staje się nim osoba, która stworzyła drużynę) może usuwać członków drużyny, natomiast nie może sam nikogo do niej dołączyć.
W jaki sposób mogę dołączyć do drużyny lub stworzyć swoją własną?
Aby stworzyć swoją własną drużynę, należy zalogować się na stronie www.deadline24.pl i wybrać "Moje menu" -> "Stwórz swoją drużynę".
Aby dołączyć do istniejącej już drużyny, należy zalogować się na stronie www.deadline24.pl i wybrać "Moje menu" -> "Dołącz do istniejącej drużyny". Następnie, należy odnaleźć wybraną drużynę na liście i kliknąć w przycisk "Dołącz do drużyny". Jest on widoczny przy drużynach, które nie mają pełnego składu. Jeżeli taki przycisk nie widnieje przy danej drużynie, oznacza to, że lista jej członków jest już pełna.
Jak wyglądają eliminacje?
Eliminacje polegają na rozwiązaniu zadań, a następnie wysłaniu wygenerowanych odpowiedzi poprzez system konkursowy. Adres systemu zostanie udostępniony na stronie internetowej konkursu najpóźniej na jeden dzień przed eliminacjami.
Do eliminacji mogą przystąpić wszystkie drużyny, które zarejestrowały się w konkursie przed upływem terminu zakończenia rejestracji.
Wyniki eliminacji zostaną opublikowane na stronie internetowej konkursu www.deadline24.pl, najpóźniej w terminie 7 dni od daty przeprowadzenia eliminacji. Ponadto zostaną one wysłane do wszystkich uczestników za pośrednictwem poczty elektronicznej.
Do finału konkursu zostanie zakwalifikowanych od 20 do 30 drużyn, które uzyskają w eliminacjach największą liczbę punktów.
Jak dojechać?
Finał odbędzie się w Muzeum Śląskim w Katowicach. Wkrótce opublikujemy szczegółowe wskazówki dojazdu.
Mogę zobaczyć zadania z poprzednich lat?
Zadania z poprzednich edycji znajdziesz tutaj.
Jak wygląda finał?
Finał konkursu potrwa 24 godziny zegarowe. Finałowe zadania konkursowe będą polegały na odpowiedniej interakcji z serwerem konkursu na zasadach określonych w treści zadania. Komunikacja z serwerem podczas finału konkursu będzie się odbywać za pomocą protokołu TCP/IP.
Podczas trwania finału na serwerze konkursowym zostanie udostępniony uczestnikom serwis www, który będzie pełnić funkcję informacyjną, a także umożliwi zadawanie pytań organizatorowi i zgłaszanie ewentualnych problemów, błędów i nieścisłości. Wszystkie instrukcje i wyjaśnienia będą pojawiać się na ww. serwisie na bieżąco.
Czy konkurs jest międzynarodowy?
Tak. Od 2013 roku Deadline24 jest konkursem międzynarodowym. Oznacza to, że wszystkie ogłoszenia, treści zadań i uwagi do nich będą dostępne tylko w języku angielskim.
Skąd się biorą zadania?
Istnieje wiele teorii na ten temat. Jedna z nich mówi, że zadania tworzone są przez Wysoce Tajemniczy Zakon Algorytmików, którego członków można rozpoznać po charakterystycznym słownictwie:
01001001 01110011 01110100 01101110 01101001 01100101 01101010 11000100 10000101 00100000 01110100 01100001 01101011 01101001 01100101 00100000 01110000 01100001 01110010 01111001 00100000 01110111 01101001 01100101 01101100 01101011 01101111 11000101 10011011 01100011 01101001 00101100 00100000 01101011 01110100 11000011 10110011 01110010 01111001 01100011 01101000 00100000 01101110 01101001 01100101 00100000 01100100 01100001 00100000 01110011 01101001 11000100 10011001 00100000 01101010 01100101 01100100 01101110 01101111 01100011 01111010 01100101 11000101 10011011 01101110 01101001 01100101 00100000 01111010 01101101 01101001 01100101 01110010 01111010 01111001 11000100 10000111 00100000 01111010 00100000 01100100 01101111 01110111 01101111 01101100 01101110 11000100 10000101 00100000 01100100 01101111 01101011 11000101 10000010 01100001 01100100 01101110 01101111 11000101 10011011 01100011 01101001 11000100 10000101 00101110.
Konkurencyjna teoria mówi, że zadania piszą eksperci, pracujący na co dzień w firmie Future Processing, specjalizujący się w algorytmice.